Eerste maand voorbij.

24 november 2016 - Auroa, Nieuw-Zeeland

Mijn eerste maand is alweer voorbij. Gewerkt op de boerderij, de kiwi's (de inwoners van Nieuw Zeeland) leren kennen, de omgeving verkent en een aardbeving meegemaakt.

De eerste week op de boerderij hebben we vooral geoefend met autorijden zodat we daarna er zelf op uit kunnen gaan.
Maandag 14 november werd ik midden in de nacht wakker en alles beefde. ik had geen idee wat er aan de hand was totdat ik berichten kreeg uit Nederland dat er een aardbeving was in Christchurch. Na een hele nacht wakker te hebben gelegen ging ik naar Nina mijn reisgenoot. Ze had er niks van mee gekregen en wist niet wat er aan de hand was. Iedereen was erg geschrokken en het was het gesprek van de dag. Helaas was het nog niet over er was een grote storm op komst. Harde wind veel regen en er vloog van alles door de lucht. Dinsdag avond hadden we stroomuitval en zaten we tot in de ochtend zonder stroom dus spelletjes avond met kaarslicht! De volgende dag kon er niet gemelkt worden, maar waren er genoeg bomen omgevallen door de storm. En hebben we dus genoeg bomen gekapt.

Na 3 dagen was de storm eindelijk weg en was er eindelijk mooi weer opkomst. We hebben prachtig uitzicht op mount Taranaki maar door het slechte weer konden we er niet heen. De eerste zonnige dag zijn we met de auto naar de Dawson Falls gereden. een hike van 3 uur naar de waterval en  hoger de berg opgelopen een prachtig uitzicht en natuur. De top is 6 uren omhoog en 6 uren naar beneden en op de top is nog steeds sneeuw dus dat is een uitdaging voor ervaren hikers.

We zijn naar Cape Edgmont lighthouse gereden waar we een uitzicht hadden over de zee en de vuurtoren. En konden we eindelijk zwemmen! Het word nu steeds beter weer het is hier nu ongeveer 20 graden. Komend weekend gaan we leren surfen en nog naar de stad New Plymouth. Ondertussen zijn wij opzoek naar werk vlakbij Wellington Of Taupo.