Road trip!

23 januari 2017 - Raetihi, Nieuw-Zeeland

Na Tauranga zijn we door gegaan naar Roturoa we hadden een klein probleempje met de auto het raam wou niet meer omhoog gelukkih konden we het laten repareren door een monteur dezelfde dag nog. We zijn hier naar de avond markt en een maori village geweest. Leuk om te zien hoe sommige maoris nog steeds zo leven. Toen zijn wenaar de east coast gegaan. Dit slaan vele reizigers over omdat er niet veel te doen is. Dat klopte ook maar de kust lijn is de mooiste die we tot nu toe hebben gezien!

East cape Lighthouse
We zijn om 4 uur in de ochtend opgestaan om de eerste zonsopkomst van de dag te zien van de wereld. 800 trappen op naar de vuurtoren en wachte tot de zon op komt echt waanzinnig!
Omdat we zo vroeg waren zijn we gelijk naar de grote stad Gisborne gegaan. Na bijna een week in the middle of nowhere te hebben gezeten was dat wel even prettig. We zijn 1 nachtje hier gebleven want we wouden in het weekend de tongariro crossing lopen. We hebben 1 nacht overnacht in Napier en toen doorgegaan naar Turangi.

Tongariro Alpine Crossing
Om kwart over 6 hadden we de shuttle naar de start, hier moesten we op de foto met de groep zodat als je niet terug komt kunnen ze je gaan zoeken . Aan het einde moet je de organisatie een sms sturen dat je weer terug bent. We zijn om 7 uur begonnen met lopen het was niet het beste weer wat koud en bewolkt . Deze tocht is 19.4 km lang en je doet er zonder pauze 6.5 uur over. Het was een pittig tochje om naar de top te klimmen veel trappen en erg stijl. Maar we hebben het gehaald! De top lag letterlijk in de wolken en het was ongeveer 0 graden en er lag sneeuw! Erg appart hier zo in de zomer. we hebben er intotaal 8 uren over gedaan en dat vonden we best goed!

Na 3 dagen ziin we weer helemaal top fit en gaan we vandaag weer richting Wellington. Hier blijven we een paar dagen en gaan dan door naar het zuidereiland.