Het Zuidereiland

7 maart 2017 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Na 4 leuke dagen in Wellington zijn we 29 januari met de veerboot naar het Zuidereiland gevaren. Het was een mooie boottocht maar niet spectaculair het waaide erg hard dus je kon niet lang buiten staan en het was ook niet echt mooi weer. Ons plan was om naar Nelson te gaan om daar werk te gaan zoeken. Onderweg hebben we aan de kust op een camping geslapen want de volgende dag was Nina jarig! Maar eenmaal in Nelson aangekomen was er geen werk te vinden.

We zijn terug gereden naar Blenheim en verbleven in een werkhostel. Helaas was daar ook niet veel werk te vinden. Een week later zijn we naar een ander hostel gegaan wel in Blenheim maar zij hadden wel werk beschikbaar. Uienzaadjes knippen voor ongeveer 10 dagen. Maar helaas werd het slecht weer voor een week. We hebben maar 1 dag hier kunnen werken en konden werken voor accomodatie totdat we nieuw werk gevonden hadden. We hebben nu bijna wel alles gezien rond Blenheim met zoveel vrije tijd haha!

Nu zijn we alweer 3 weken aan het werk op een wijngaard. we moeten druiven plukken die niet groeien netten klippen en vogelvrij maken. we gaan van wijngaard naar wijngaard in de omgeving van Blenheim, het is niet het leukste werk vooral niet als het bijna 30 graden is en je staat 8 uren in de zon. Maar nog 1 weekje dan gaan wij weer verder en heb ik weer wat geld om een maand te reizen.

Het hostel is erg leuk dat ga ik volgende week wel missen! We hebben met een paar mensen mee gedaan aan een modderace in Havelock vlakbij Blenheim. Echt geweldig erg zwaar want je zakt tot je middel in de modder . Iedereen werkt door de weeks hier dus in het weekend eten we soms samen en vieren we een feestje!

In de supermarkt kwam er een meneer naar ons toe hij woont hier 20 jaar nu en komt uit Duitsland, hij zag dat wij backpackers waren en hij nodigde ons uit om te zeilen in Picton. Elke dinsdag avond doen er 40 zeilboten mee aan een wedstrijd op het water. We waren toevallig vroeg klaar met werken en toen dachten we we gokken erop dat het waar is anders gaan we weer terug. Bij het bootclubhuis konden we gelijk mee met een meneer Clive. Hij en zijn 4 bemanningsleden doen dit elke dinsdag en hebben vaak reizigers mee. Het was echt fantastisch! we moesten wat helpen aan boord maar voor de rest genieten van het uitzicht ⛵. Dit is wel echt 1 van de leukste dingen die ik heb beleefd tot nu toe.

Vanaf volgende week gaan wij het zuidereiland over reizen in 1 maand samen met 2 Duitse zussen Katharina en Chiara zij verblijven in het zelfde hostel en we werken ook samen. We hebben dezelfde plannen en ook hebben zij nog maar 1 maand de tijd. Dan verkopen we de auto en vliegt Nina weer naar Auckland waar haar avontuur bijna eindigt. Ik. blijf op het zuider eiland en ga dan reizen per bus.

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin ben nu op de helft van mijn avontuur de tijd gaat zo snel!

1. Guardian angel:
    8 maart 2017
    Lieve Morena .
    Hier in het Friese land ben ik helemaal supertrots op je.
    Jij doet het fantastisch.
    Geniet ervan. Ik blijf je guardian angel. Naast mijn computer ligt de Heilige Chistopher .
    Ik denk dus heel vaak aan je. Straks thuis krijg je je eigen Christopher.
    Lieve groet Beeuwkjen