Road trip on the south Island

6 april 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Ondertussen ben ik alweer in Christchurch. Na een maand te hebben gewerkt op de wijngaard zijn we met zijn vieren weer gaan reizen over het zuidereiland. Als eerste stop hebben we een stuk van de Queen Charlotte track gelopen, hier hadden we erg mooi uitzicht over de malborough sounds.

Abel Tasman track,

De Abel Tasman wandeling is 1 van de 9 mooiste wandelingen van Nieuw Zeeland. Katharina en Chiara hadden een tent voor 4 personen dus konden we aan de wandeling beginnen! we hebben niet de hele wandeling kunnen doen maar zijn begonnen in Totaranui, waar we met een watertaxi zijn gebracht.In 4 dagen zijn we terug gewandeld naar de auto. Echt waanzinnig! Het is een kust wandeling van 51 kilometer en we hadden prachtig weer. De eerste dag hoefden we maar 2,5 uur te lopen en de andere 2 dagen wel 8 uren en de laatste dag 4. Dat was wel even wennen want we moesten alles zelf mee nemen op de rug. Ik denk dat mijn tas ongeveer 14 kilo was. Maar het was het zeker waard en het was weer een nieuw avontuur! In de nacht was het erg koud maar als je s'ochtends wakker werd aan het strand was je dat wel weer vergeten.

Gelukkig konden we bijkomen bij Wendela een vriendin van mijn moeder. Zij komen ook uit Sneek dus kon ik weer even Nederlands praten :D. Na 2 dagen zijn we weer door gereisd naar de Golden bay hier zijn we naar het strand geweest en hebben baby zeehondjes gespot.

Verder hebben we nog de pancakes rocks (gesteente die op elkaar liggen als pannenkoeken), Arthurs Pass(Gebergte in het midden van het zuidereiland) en Hokitika (de stad van de edelsteen jade) bezocht.

Toen zijn we richting de gletsjers gegaan. Onderweg kwamen we helikopter vluchten tegen we gingen daar naartoe voor wat informatie, maar het was zo mooi weer en de piloot had een goeie aanbieding gemaakt dat we een kwartier later in de helikopter zaten. na 20 minuten lande de helikopter op een gletsjer waar we foto's konden maken en toen weer terug. Echt het mooiste wat ik gezien heb in Nieuw Zeeland. Verder hebben we de gletsjers bekeken de populairste Fox glacier en Franz jozef, helaas kon je het alleen zien van een afstand omdat je er alleen heen kunt gaan per helikopter dat was weer iets te veel van het goeie.

In Wanaka hebben we veel bij het meer gezeten en een hike naar de top van mount Iron gemaakt voor een uitzicht over twee meren en de stad. Toen zijn we doorgegaan naar Queenstown hier zijn we twee dagen uitgegaan en de beste hamburgers van NZ geprobeerd. En ja er staat echt een rij van drie kwartier voor de winkel!

Van Queenstown naar Milford sounds is bijna 6 uren met de auto. Iedereen die wij hadden gesproken vertelde dat we het echt moesten zien. Het fiordland is echt indrukwekkend.We hebben hier een cruise gemaakt van 2 uren, we hadden wat zon maar ook regen. En we hadden geluk er was een groep dolfijnen bij de boot komen zwemmen. Nina en ik hadden beide nog geen dolfijnen gezien dus dat was wel het toppunt van de cruise!

Omdat we in 5 dagen in Christchurch moesten zijn zijn we gelijk naar Dunedin gereden. Hier hebben we een dag de stad bekeken, een street art wandeling gemaakt en de Cadbury chocolade fabriek bezocht. Dat was erg lekker haha! Ook hebben we de pinguïns op het strand gezien, erg grappig om ze te zien lopen zomaar op het strand.

Helaas konden we Mount Cook (de hoogste berg van NZ) door de bewolking niet zien de omgeving was wel mooi maar toch ga ik nog een kans wagen over een maand.

Dit was in het kort wat ik beleefd heb allemaal in de afgelopen maand.

Zondag ga ik weer verder reizen waarschijnlijk naar Blenheim om weer te werken en maandag vliegt Nina terug naar Auckland. Wij verkopen dit weekend de auto en dan houd ons avontuur samen op!

Liefs Morena