Al 2.5 maand onderweg

11 januari 2017 - Aongatete, Nieuw-Zeeland

na meer dan een maand laat ik dan toch maar weer iets van mij horen!

In Napier zijn we 3 weken gebleven we hebben in een wijn fabriek gewerkt en op een wijngaard, in totaal 7 dagen gewerkt haha! we hebben hier kerst gevierd met het hostel iedereen kwam bij elkaar met gerechten uit eigen land en de eigenaar zorgde voor wijn en bier een top kerst in de hitte!

tweede kerstdag zijn we naar Taupo gereden waar we op een gratis camping konden staan. De volgende dag kon ik eindelijk bungyjumpen! was echt fantastisch wel erg hoog . we zijn 5 dagen in Taupo gebleven. Daar hebben we van alles gezien, de maori rockcravings , Huka falls , craters of the moon en een hot water Pool . Taupo is een leuke stad waar ik zeker nog een keer heen ga!
Oud en nieuw hebben we gevierd in Tauranga leuke stad maar niet echt bijzonder en oud en nieuw stelde niet veel voor 5 minuten vuurwerk en om 3 uur was alles dicht. We zijn hier 3 dagen gebleven toen zijn we met z'n vijfen richting hobbiton gegaan helaas moesten we van te voren boeken en hadden we dat niet gedaan.

1 van ons groepje was 2 jaar geleden in Nieuw zeeland en heeft hier een paar kennissen zo konden we in Te Awamutu een paar dagen verblijven.Hier hadden we met z'n vijfen een eigen huisje achter het grote huis. We konden eindelijk kleren wassen en normaal douchen! we hadden een excursie geboekt door de Waitomo caves in deze grotten kun je de gloeiwormen zien. Eerst abseilen 27 meter naar beneden en door de grot met een band over het water. Het was heel mooi om te zien dat zulke beestjes zoveel licht afgeven. we zijn ook nog naar een hot water beach geweest in Kawhia. Dit plekje is niet zo toeristisch dus konden we met scheppen een gat graven zodat we onze eigen warme bad hadden erg raar zo aan zee en het was echt heel warm! De volgende dag zijn we naar de surf hotspot van Nieuw Zeeland gegaan Raglan hier hebben we een uurtje gesurft en kan nog steeds niet staan. Ook nog de stad Hamilton bezocht en de Hamilton Gardens. Toen zijn we voor de tweede keer naar hobbiton gegaan maar nu wel van te voren geboekt. Ik heb zelf de hobbit of lord of the rings niet gezien maar ben maar 1 x hier en het was het waard. Erg leuk om de filmset te zien alleen veel te veel toeristen. En kan de Hobbit vanavond zien want ik heb eindelijk wiffi .

Daarna zijn we weer uit elkaar gegaan en zijn Nina en ik weer samen verder gaan reizen naar de Coromandel. We hebben hier een rondje gereden de steden Thames, Coromandel town en Whitianga gezien en daar ook op de campings gebleven. Je komt op vreemde plekken dan. Via een app kunnen we campings zoeken en meestal zitten we in the middle of nowhere omdat dat het goedkoopst is maar ook het leukst! Hier zijn meer backpackers en geen gezinnen en de eigenaren van de campings maken de mooiste campings. De omgeving van de Coromandel was erg mooi de weg langs de kust en door de bergen rijden met de auto is wat eng maar een fantastisch uitzicht! we hebben Cathedral cove bezocht en de hele middag daar op het strand gelegegen. Voor de rest nog wat watervallen gezien en de grote l&P fles dat is een beroemde frisdrank in Nieuw Zeeland. Nu zit ik vlakbij Tauranga en hebben we vandaag ook de berg Maunganui beklommen. Met 27 graden was het wel erg warm maar het uitzicht was het waard!

Dit heb ik in het kort allemaal gedaan deze maand. Doordat ik niet vaak wiffi heb kan ik niet heel vaak wat schrijven maar ga het af en toe wel bijhouden.

Liefs,
Morena

1. Sonja Baarda:
    11 januari 2017
    Mooi verhaal Morena. Leuk om weer wat van je te horen/lezen. Groetjes van ons allemaal.
  2. Vera:
    11 januari 2017
    Dat klinkt allemaal even mooi... je bent ook behoorlijk bruin zag ik. Ik wens je nog hele mooie maanden en vele reisverslagen. Liefs en dikke knuffel. Vera
  3. Janny Dijk:
    11 januari 2017
    Wat een avontuur zeg...leek mij ook wel wat..